jún
1

Mennyei kukorica leves

Címkék: leves olcsó gyors kukorica | Szerző: dansom | 10:34 am

 

Először félve készítettem el a ezt a levest. Féltem, mit fognak hozzászólni a fiúk. Nem egy szokványos levesről van szó, de gondoltam kipróbálom. Rákerestem a receptre, találtam is párat, de nem volt az igazi. Próbáltam a mi ízvilágunknak megfelelően összerakni. Az eredmény valami mesés lett! A férjem három tányérnyit evett belőle, a nagyobbik fiam is kétszer kért, a kicsi pedig (aki egyébként gyakorlatilag szinte semmit nem eszik meg) az utolsó cseppig befalta amit elétettem. Igazi sikerélmény volt! Azóta is sokszor követelik, hogy kukorica leves legyen az ebéd vagy a vacsora. :)

És a recept:

Hozzávalók:

0,5 kg mirelit kukorica (a konzerv változatból 2 doboznyi), 1 fej hagyma, 1 kis doboz tejföl, 2 evőkanál liszt, 5 dkg vaj vagy margarin, kevés reszelt sajt

Elkészítése:

A hagymát apró kockára vágom és vajon megpárolom. Vaj helyett természetesen olajat is lehet használni, csak a vajjal/ margarinnal krémesebb állaga lesz. Mikor a hagyma kész, hozzáadom a kukoricát és együtt párolom tovább. Megsózom és nyugodtan kövezzetek meg érte, de én egy kis cukrot is teszek bele. Felengedem kb 1,5- 2 liter vízzel és összeforralom. Érdemes közben kóstolgatni és utánsózni, ha szükséges. A végén tejfölös- lisztes habarással sűrítem be egy kicsit. Én nem szoktam leturmixolni, de ha valaki krémlevesnek szeretné kipróbálni, úgyis fantasztikus ízélményt nyújt és még változatosságot is hoz a mindennapokban. Mikor tálalom és leülünk enni, akkor szoktam egy kis reszelt sajttal meghinteni, ami beleolvad a levesbe és úgy simogatja az ízlelőbimbóinkat.

Változatok:

Ha valaki szereti a kaprot, nyugodtan tehet bele, hiszen a kapor és a kukorica nagyon jó ízharmóniát alkotnak. Tejföl helyett lehet joghurtos habarással is sűríteni, így még könnyebb, kalóriaszegényebb ételt kapunk. Ezt lehet fokozni azzal is, ha liszt helyett keményítővel sűrítjük a levesünket.

Egyszerű, olcsó, gyors, hihetetlenül finom! Próbáljátok ki!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fozzunkasemmibol.blog.hu/api/trackback/id/tr832047280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilyen nincs! 2011.06.09. 17:54:43

Ez igen ez nekem nagyon tetszik! Nálunk is ugyanez van és próbálok minden újdonságot úgymond magyarositani! Ez nagyon izlett, de bevallom őszintén én egyből a kapros változattal inditottam! Köszi!

r23k43 2011.08.01. 18:32:04

picike csípőspaprikával, petrezselyemmel, és egy nagyon pici csepp citrommal is szuper..:) én is cukrozom egyébként :))
nos jó étvágyat :)

r23k43 2011.08.01. 18:32:57

ja és a végén füstölt sajttal szórd meg! ;)
süti beállítások módosítása