jún
11

A paradicsomlevessel sok gond nincs. Nem kell hozzá halomnyi hozzávaló, nem kell órákat ácsorogni a konyhában mire elkészül, és nem utolsó sorban nem kell rá vagyonokat költeni. 

Paradicsomleves

Hozzávalók: 1 dob (500 g) passzírozott paradicsom, 1 kis fej hagyma, só, cukor, tészta, liszt

Elkészítése: 2 evőkanál lisztet olajon megpirítok, majd beleöntöm a passzírozott paradicsomot és felöntöm vízzel. A hagymát megpucolom, egészben beledobom a levesbe, hogy együtt főjjön. Sózom, cukrozom (mi édesen szeretjük). Kb 15 perc főzés után mehet is bele a tészta. Nálunk szigorúan csak betűtésztát lehet tenni a paradicsomlevesbe. Múltkor megpendítettem a fiúknak, hogy másféle tésztát raknék bele és általános felháborodás lett a vége. :)

TIPP:

  • lehet készíteni sűrített paradicsomból, hámozott paradicsomból (összetumixolva), házilag eltett paradicsomléből, friss paradicsomból is
  • ha valaki szereti, tehet bele zellerzödet, szárat is
  • természetesen bármilyen tészta megteszi levesbetétnek. Anyósomtól azt hallottam, hogy régen ők grízgombóccal készítették.

A bejegyzés trackback címe:

https://fozzunkasemmibol.blog.hu/api/trackback/id/tr632073723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilyen nincs! 2011.06.09. 17:59:14

Ez nagyon jó én is igy szoktam késziteni és nálunk is csak szigorúan betütésztával lehet elkésziteni! Igen én is szoktam néha "megvaditani" és olyankor teszek bele egy kicsi őrölt fekete borsot, oregánót és ha van akkor természetesen zeller zöldet is! Isteni bár igy nem a szokott izharmóniát találjuk kicsit olaszosabb! Bátrabbak nyugodtan kipróbálhatják!

gyappantmano 2012.02.08. 21:53:08

Mennyi vízzel kell felönteni?
süti beállítások módosítása