sze
24

Egyszerű sós pogácsa

Címkék: olcsó pogácsa | Szerző: dansom | 2:11 pm

Ezt a receptet a nagypapámtól kaptam. Régen, mikor csak liszt és zsír volt a kamrában és nem volt mit enni, gyakran készítették ezt a pogácsát, mert ehhez nem is kell már. A végeredmény nem fog hasonlítani a puha, foszlós, élesztős pogácsához, de én nagyon szeretem. Egy bögre meleg kakóval pedig akár reggelire vagy vacsorára is kínálhatjuk.

Sós pogácsa:

 

Hozzávalók: 0,5 kg liszt, 3 ek zsír, 2 kk só, 1 kk pirospaprika, víz (én mondtam, hogy nem is kell már hozzá!:))

Elkészítése: A lisztet tálba szórjuk, a zsírt belekanalazzuk és összemorzsoljuk a liszttel. Mikor jól eldolgoztuk, beleszórjuk a sót, pirospaprikát és elkeverjük. Annyi vizet adunk hozzá, amennyivel össze tudjuk gyúrni. MIkor kész, pogácsákat formázunk a tésztából és zsírozott tepsibe tesszük. A tetejét bevagdossuk és mehet is a 200 fokra előmelegített sütőbe, kb 20 percre.

Hamar kész van és nagyon olcsó. Ez az adag kb 100 ft-ból megvan (és már a villanyszámlát is belekalkuláltam!).

Ha kipróbálod, kérlek írd meg hogy ízlett!:)

A bejegyzés trackback címe:

https://fozzunkasemmibol.blog.hu/api/trackback/id/tr912320249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egyszerusospogacsa 2015.06.15. 17:38:21

Csak ezért regisztráltam erre az oldalra, hogy megírhassam ezt a kommentet. :D
Kicsit változtattam az ízesítésen (ami nem is lett baj), meg csaptam hozzá egy kis vajat, de egyébként tartottam magam a recepthez.
Kicsit nyers lett ugyan (szerintem kevés ez a 20 perc), de nagyon finom lett és tuti elkészítem még, mert egyszerű, kevés hozzávaló kell csak hozzá, de nagyszerű. :)
Köszönöm a receptet!
süti beállítások módosítása